Het perfecte Social media bericht
Je wilt dat jouw social media berichten impact hebben. En natuurlijk een groot bereik krijgen bij jouw doelgroep! Dan is de perfecte combinatie van tekst en beeld essentieel. In deze blogpost ga ik je laten zien hoe je het ideale bericht voor social media schrijft. Een bericht dat zorgt voor meer interactie met jouw volgers en nieuwe volgers aantrekt.
Een perfecte social media bericht begint bij je ideale klant
Schrijf het perfecte social media bericht
Het schrijven van korte maar krachtige teksten is essentieel bij het creëren van het ideale bericht voor social media. Het is belangrijk dat je jouw tekst kort en to-the-point houdt. Hierbij heb je de focus op één onderwerp tegelijk.
Gebruik eenvoudige woorden en korte zinnen. Voorkom dat je zinnen aan elkaar vast ‘plakt’ met woorden als ‘en’, ‘want’, ‘omdat’ en ‘waardoor’. Probeer zo’n lange zin zoveel mogelijk op te delen in twee kortere zinnen. Dit leest veel sneller en makkelijker en zorgt ervoor dat de lezer niet (te) snel afhaakt.
Sluit je bericht af met een call-to-action (CTA). Met een call-to-action spoor je de lezer aan om te reageren. Dit doe je door vragen te stellen, mensen op te roepen iemand te taggen of deel te nemen aan een poll. Zo vergroot je de betrokkenheid bij het bericht.
- Een grote betrokkenheid bij jouw social media bericht heeft meerdere voordelen:
Je doelgroep vindt het bericht interessant. Want tja… anders zouden ze niet reageren. - Als je doelgroep veel reageert, wordt je beloond! Het social media platform zal je bericht aan meer mensen laten zien.
Hashtags bij jouw perfecte social media post
Hashtags, je kent ze vast wel. Dit zijn de woorden op social media die voorzien worden van een hekje (#). Hashtags zijn belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw bericht goed gevonden wordt door de juiste doelgroep. Gebruik relevante hashtags en trefwoorden die passen bij jouw bericht. Te veel hashtags kan echter ook averechts werken. Bekijk per social media platform wat wenselijk is.
In deze blogpost leg ik precies uit hoe je hashtags voor instagram gebruikt:
Instagram hashtags gebruiken
Afbeeldingen bij jouw perfecte social media bericht
Afbeeldingen zijn onmisbaar bij het creëren van het ideale bericht voor social media. Ze trekken als eerste de aandacht en maken de boodschap nog krachtiger. Zorg er daarom voor dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit gebruikt. Laat de afbeeldingen goed aansluiten bij de tekst.
Gebruik afbeeldingen die jou en je bedrijf weerspiegelen. Ga zelf voor de lens staan, laat je personeel fotograferen en breng jullie werkzaamheden in beeld tijdens een fotoshoot. Met een uitgebreide beeldbank heb je altijd goed beeldmateriaal voor handen om bij je social media post te publiceren.
Kort samengevat: zo maak je het perfecte bericht voor Social Media
Het ideale social media-bericht bestaat uit een combinatie van afbeeldingen van hoge kwaliteit, korte en to-the-point teksten en relevante hashtags. Denk na over wat jouw doelgroep interesseert en pas hier jouw content op aan.
Experimenteren met verschillende soorten content om te zien wat het beste werkt!
“Kun je wel wat hulp gebruiken bij het bereiken van je doelgroep via social media? Laat het me weten!”
Neem nu contact met mij op >
Meer content over contentmarketing:
Ken je doelgroep en ideale klant
Ken jij de doelgroep van je bedrijf net zo goed als je beste vriend? Wellicht heb je weleens iets op
Beveilig vandaag nog je LinkedIn account
Het beveiligen van je LinkedIn account is nu belangrijker dan ooit LinkedIn is hét social media voor de zakelijke markt.
AI en contentmarketing
“Hey Marrit, dankzij AI heb je straks geen werk meer!” Zou je denken? AI zal het vakgebied contentmarketing voor goed
Een gratis vacature op LinkedIn plaatsen, zo doe je dat!
Ben je op zoek naar nieuw personeel? Plaats een gratis vacature op LinkedIn. Dit kan heel gemakkelijk en zonder kosten!